Du er her

Kurs: Personalomsorg i hverdag og krise

26 April 2019
PDF

Hvordan forstå og handle – tidlig, trygt og riktig – slik at de ansatte føler seg ivaretatt?

De ansatte er virksomhetens viktigste ressurs. Mange ledere føler seg usikre på hvordan de skal opptre når utfordrende mellommenneskelige situasjoner oppstår, enten på arbeidsplassen eller i enkeltpersoners privatliv. At personalansvarlige føler trygghet til å handle, og at virksomheten har en helhetlig personalomsorg – både i hverdag og krise – er avgjørende for arbeidsmiljø, trivsel, økonomi og omdømme.

Vi inviterer til et praktisk rettet dagskurs for ledere med personalansvar og nøkkelpersoner i organisasjonens arbeidsmiljøarbeid.

Tid og sted:

25. juni / GARDERMOEN / Thon Hotel Oslo Airport, kl. 09.00–15.00
27. juni / BERGEN / Radisson Blu Royal Hotel, kl. 09.00–15.00

Pris: kr 3990,- per deltaker (inkluderer lunsj, kompendium og kursmateriell)
Påmeldingsfrist: 24. mai

PÅMELDING

Temaer for dagen:

  • viktigheten av god personalomsorg
  • hverdagskrisene som påvirker virksomheten
  • krav til kompetanse
  • risikoanalyse, sannsynlighet og konsekvenser
  • de norske beredskapsprinsippene
  • forberede personalomsorg i praksis
  • en personalomsorg som gjennomsyrer virksomheten
  • synliggjøring og aktiviteter som bygger omdømme
  • selvhjelp som endringsverktøy og arbeidsform

Kursholdere:

Trygve Ebbesvik er faglig ansvarlig i Personalomsorg AS og for Kriseportalen.no. Han har lang og bred praktisk erfaring med utvikling av personalledere, innen konflikt- og krisehåndtering, og som prosesshjelper i personal- og arbeidsmiljøsaker i privat og offentlig næringsliv. Trygve er en mye brukt kursholder, kjent for sin praktiske og konkrete stil, ispedd lun humor og stort engasjement.

Espen Holm er daglig leder i Personalomsorg AS. Han har solid erfaring som leder- og konsulent/rådgiver, med fokus på mennesker i endring og deres potensial og muligheter. Han har god kjennskap til privat, offentlig og ideell sektor. Espen er praktisk rettet, opptatt av en empatisk kommunikasjonstilnærming, og en gjensidig kunnskapsdeling for å skape verdier. Han kjennetegnes av en engasjerende og inspirerende kommunikasjon og væremåte.